четверг, 18 декабря 2014 г.

Основні завдання адміністрації і педагогічного колективу школи у плануванні роботи з обдарованими дітьми

Розвиток індивідуальних здібностей і обдарованості дітей, за­безпечення умов їхньої самореалізації є одним із завдань управлінців, яке потребує конкретної розробки практичних заходів. На шкільно­му рівні вчителі та класний керівник повинні:
·        визначити мету, створити план (програму) і режим роботи шко­ляра, забезпечити циклічність, тривалість навчання згідно з вікови­ми та індивідуальними особливостями обдарованої дитини;
·        забезпечити наукову насиченість змісту освіти відповідно до можливостей, нахилів, інтересів та потреб обдарованого учня;
·         розробити і впровадити індивідуально-розвивальні стратегії та форми організації навчально-виховного процесу, різнорівневі програми;
·        модернізувати методи, засоби навчання, віднайти нові дидак­тичні технології, спрямовані на активізацію пізнавально-творчих потенцій обдарованих дітей;
·        стимулювати постійний самоаналіз та самоосвітню діяльність учня;
·         сприяти психолого-педагогічній освіті батьків обдарованих дітей;
·        створювати умови для отримання додаткової освіти в поза­шкільних закладах з певного напряму обдарованості.

Обов'язок адміністрації школи:
·        побудувати систему пошуку, відбору та діагностування рівня розвитку обдарованої дитини:
·        забезпечити організацію педагогічного процесу так, щоб мак­симально розвинути здібності обдарованих дітей,
·        розробити конкретні програми роботи закладу освіти з цієї про­блеми;
·        визначити варіативну частину робочого плану, яка б макси­мально враховувала розвиток обдарованих дітей;
·        створити комплекс науково-методичних та навчальних матері­алів;
·        розробити конкретні методичні рекомендації щодо індивіду­альної роботи з окремих навчальних дисциплін з обдарованими дітьми;
·        дібрати та підтримати педагогічні кадри відповідного рівня, які були б здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності;
·        постійно вивчати педагогічну майстерність учителів, забезпе­чувати умови для їхньої самоосвітньої діяльності, підвищення за­гальнокультурного та професійного рівня;
·        відпрацьовувати оптимальну систему контрольно-оцінної діяль­ності учня і вчителя з позицій гуманізації освітянської роботи;
·        сприяти участі обдарованих учнів у конкурсах та змаганнях різних рівнів, олімпіадах, турнірах, спартакіадах, конференціях, заочних та позашкільних формах навчання.
         У процесі вирішення означених завдань доцільно враховувати основні особливості вікової обдарованості дітей.
      Робота з цією категорією дітей потребує створення певних ди­дактичних умов, які включають:
• своєчасну діагностику;
• відповідне здібностям програмне забезпечення;
• розробку системи творчих завдань;
• визначення витрат часу на опанування навчальною програмою певного предмета;
• спонукально-творчу діяльність учителя.
         Оновлення практичної діяльності вчителя неможливе без онов­лення теоретичних знань. Багато учителів мають негативне ставлення до теорії, отже, завдання керівників — передусім змінити ставлення вчителів до теоретичних знань.
         Щоб ці знання стали конструктивними, необхідно зробити добір педагогічних проблем не тільки за логікою вивчення теорії, а й за логікою практичних дій учителя (причому пріоритет слід віддати останнім). Можна запропонувати таку тематику самоосвіти: моти­вація навчання; створення програм самоосвіти учнів; особливості пізнавальної діяльності; позитивні та негативні факти у навчанні обдарованих дітей; інтерес як мотиваційна передумова обдарова­ності; особливості спадкової основи особистісної обдарованості; особливості образотворчої (музичної, технічної тощо) обдарованості дитини.
      Під час розгляду цих та інших питань необхідно передусім вия­вити психологічну суть проблеми, а вже потім на цій основі розкри­вати дидактичне забезпечення відповідних ланцюжків навчального процесу.
      Головною умовою при цьому є поступове введення вчителя у світ наукових знань. Це можливо, якщо школа має загальну про­блему, загальний підхід до планування роботи над нею, систему методичної роботи.




Комментариев нет:

Отправить комментарий