Дистанційне навчання 2020 4Б клас

Дистанційне навчання на 14.05.2020
Thursday, the fourteenth of May.
Topic:Adverbs of frequency.
Like,love,hate+ing.
Review the table-переглянь табличку та пригадай
Watch a video about adverbs of frequency
Follow the link and do the test (пройди тест)
Play a game (пограй в гру)
Do Exercise 7, p27 Put the words in the correct order (постав слова в правильному порядку)

Review the table
Watch a video
Play a game (пограй в гру)

Homework
Exercise 8, page 27 Look at the language key, then use the prompts to make sentences, as in the example. Send a photo of your homework to my email:


Дистанційне навчання на 13.05.2020
Wednesday, the thirteenth of May.
Topic: Present Simple

Look and review the rules of Present Simple (повтори утворення розповідних, питальних та заперечних речень)

Do Exercise 3, p. 26 Make up negative and interrogative sentences (склади заперечне та питальне речення)
Would you like to be a millionaire? ( Хочеш стати міліонером?) Play here https://learningapps.org/display?v=pgxbth1ba20
Ex 4, p. 26 Complete the dialogue. Use Present Simple (доповніть діалог)
HOMEWORK: Exercise 5, p. 26 write into your copy-books
Exercise 6, p. 26 Fill in Do/Does

Дистанційне навчання на 12.05.2020
Tuesday, the twelfth of May.
Topic: Possession
Пригадай правила утворення присвійного відмінка:
Boуs car (машина хлопчика)
Girls  mother ( мама дівчаток)
Tim and Jims granny (бабуся Тіма і Джима)

Watch a video about possessive case (переглянь відео)
Follow the link and do the test (пройди тест)

Look at the table and review the pronouns. (подивись на табличку та пригадай присвійні займенники)

Do Exercise 1, p. 26 Look at the family tree and complete the sentences (доповніть речення дивлячись на родинне дерево)
Play a game (пограй у гру)

HOMEWORK: Exercise 2, page 26 Choose the correct word (обери правильне слово). Send a photo of your homework to my email: 
 s.viktoria.collegium@gmail.com 

Дистанційне навчання  на 07.05.2020
Thursday, the seventh of May.
Test Reading Lesson (Video lesson)




Дистанційне навчання  на 06.05.2020

Wednesday, the sixth of May.
Theme: Reading
1. Listen to the recording:
https://drive.google.com/open?id=1xOfflDsWGm3RnnvojO6M3UmXI1Rz4yar
2. Listen again and repeat after the recording.
3. Read the text (exercise 1 p.48 Student`s Book)
Підготуйте текст впр.1, стор.48 для перевірки техніки
читання -7.05

Усі питання in Viber +380958006455

Дистанційне навчання  на 05.05.2020
Tuesday, the fifth of May.
Appearance. Daily Routine
I.               Review the words https://quizlet.com/498761187/appearance-flash-cards/

II.            Exercise 4, p.25 – Chose the correct words, the write sentences in your copybooks.

III.         Review the words https://quizlet.com/498761187/learn


V.             Review the words https://quizlet.com/500444660/daily-routinefree-time-flash-cards/


VI.          Exercise 5, p.25 – read the text and fill in the gaps with the correct phrase. Use the correct form of the Present Simple
Homework: do the exercises, make the screenshots and send on my email. 
Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних завдань на мою електронну пошту
 s.viktoria.collegium@gmail.com 

Дистанційне навчання  на 04.05.2020
Monday, the fourth of May.
Family members. Parts of the body.
Training Exercises

I.               Learn the words(вивчи слова)  https://quizlet.com/498510934/family-members-flash-cards/
II.            Drill the words (відпрацюй слова) https://quizlet.com/498510934/learn

III.         Exercise1, p.25 – Fill in the gaps with the words from the list (заповни пропуски словами зі списку)

IV.          Exercise 2, p.25 – Circle the odd word out (викресли зайве слово)

V.             Watch the video and review the parts of the body (подивись відео та повтори частини тіла) https://www.youtube.com/watch?v=vyzZo8ncM3E

VI.          Exercise 3 p.25 – Label the parts of the body. (познач частини тіла)


Homework: Do the exercises, make the screenshots and send on my email. 
Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних завдань на мою електронну пошту
 s.viktoria.collegium@gmail.com 

Дистанційне навчання  на 30.04.2020

Join the lesson in Zoom at 13 p.m.
Thursday, the thirtieth of April.
1. Sing a song

2. READ THE TEXT
"TOM BRETT AND HIS FAMILY"

    Tom Brett is from America. He is seven. He has got a mother and a father. He hasn’t got a grandmother and a grandfather, but he has got an aunt and an uncle.
    His mother is a teacher. Her name is Helen.
    His father is a driver. His name is Ben.
    His aunt and his uncle are engineers. Their names are Jill and Fred. They have got a son and  a daughter. Bill is their son and Kate is their daughter. Bill and Kate are pupils. Bill wants to be a driver. Kate wants to be a doctor.
    Tom doesn’t want to be a doctor. He wants to be an engineer.
    Tom has got a dog.His name is Spot. Tom likes to play with Spot and Spot likes to play with Tom, too. Spot loves Tom and his family, but he doesn’t like cats. He doesn’t want to play with cats and cats don’t want to play with Spot.

   I. Відміть правильну відповідь.(Запиши тільки відповідь)
1.    Tom Brett is from …
a)    Great Britain
b)    America
c)    Africa
2.    He has got …
a)    a brother and a sister
b)    a grandmother and a grandfather
c)    an aunt and an uncle
3.    His mother is …
a)    a doctor
b)    an engineer
c)    a teacher

4.    Her name is …
a)    Nelly
b)    Helen
c)    Kate
5.    His father is …
a)    a pilot
b)    an engineer
c)    a driver
6.    His name is …
a)    Ben
b)    Ted
c)    Fred
7.    Jill and Fred are …
a)    engineers
b)    doctors
c)    drivers
8.    Jill and Fred have got …
a)    a daughter
b)    a son
c)    a son and a daughter
9.    Bill wants to be …
a)    a doctor
b)    a driver
c)    a pilot
10.  Kate wants to be...
a)    a teacher
b)    an engineer
c)    a doctor
11.  Tom wants to be …
a)    a pilot
b)    an engineer
c)    a driver
12.  Tom  has got …
a)    a dog
b)    a kitten
c)    a cat
13.  Spot likes to play with …
a)    cats
b)    dogs
c)    Tom
  
  II. Відміть твердження, які відповідають змісту оповідання, True or False.(запиши лише відповідь)
1.    Tom Brett is from America.
2.    He has got a mother, a father, a grandmother and a grandfather.
3.    His mother is a doctor.
4.    Her name is Helen.
5.    His father is a driver.
6.    His name is Ted.
7.    Jill and Fred are teachers.
8.    They have got a son and a daughter.
9.    Bill wants to be a driver.
10. Kate wants to be an engineer.
11. Tom wants to be a pilot.
12. Tom has got a dog.
13. Tom likes to play with Spot, but Spot doesn’t like to play with Tom.
14. Spot doesn’t like cats.
  
 Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних завдань на мою електронну пошту
 s.viktoria.collegium@gmail.com 

Дистанційне навчання  на 29.04.2020
Wednesday, the twenty-ninth of April.
Theme: Famous People
1.    Learn these words:
Spotlight (n) – [‘spɒtlait] -погляд, увага
People’s princess- [‘pi:plz ‘prinsǝs]- народна принцеса
To be off – бути відсутнім
Duchess- [‘dʌʧǝs]- герцогиня
Various- [‘vɛɜriǝs]- різний
Official public appearance- [ǝ’fiʃǝlpʌblik ǝpiɜrǝns] офіціальна поява серед людей
Beach- [bi: ʧ]- пляж
Local- [‘lǝʊkǝl]- місцевий
Pot- горщик
Homemade- [‘hǝʊmmeid]- домашнього приготування

2.    Read the text p.24 and answer the questions (in your copy-books):
1.Who is a very beautiful woman with a busy timetable?
2.What time does Kate get up when she is in London?
3.What does Kate do in the morning when she is in London?
4.What does Kate do in the morning when she is in Anglesey?
5.Where does she go shopping?
6.What does Kate like doing?
7.What does she do in the evenings?
3.    Complete the sentences. 
Use: homemade, the beach, busy, local, official (in your copy-books).
1.    She sometimes travels abroad to make ____________ public appearances.
2.    She always has a _______ timetable.
3.    They often go to their __________ cinema.
4.    She walks along ________ with her dog.
5.    She likes making _______ jam.

Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних вправ 2,3 на мою електронну пошту
 s.viktoria.collegium@gmail.com 

Дистанційне навчання  на 28.04.2020
Tuesday, the twenty-eighth of April.
Theme: Famous People
Hello, pupils! How are you? Today we are going to learn about the daily life of the future queen of England, Kate Middleton. So we ‘ll read the text about her and do some exercises.
1.To begin with, let’s remind (згадаємо) some facts about the today’s queen of England   Answer the questions.
1.Who is the queen of Great Britain?
2.How old is she if she was born in 1926?
3. How long is she the queen of Great Britain if she became the queen in 1953?
2.To understand the text better pay attention to some new words and write them in your vocabularies:
Spotlight (n) – [‘spɒtlait]  -погляд, увага
People’s princess- {‘pi:plz ‘prinsǝs]- народна принцеса
To be off – бути відсутнім
Duchess- [‘dʌʧǝs]- герцогиня
Various- [‘vɛɜriǝs]- рінний
Official public appearance-[ǝ’fiʃǝlpʌblik ǝpiɜrǝns] офіціальна поява серед людей
Beach- [bi:ʧ]- пляж
Local- [‘lǝʊkǝl]- місцевий
Pot- горщик
Homemade- [‘hǝʊmmeid]- домашнього приготування

3.  Exercise 1, p.24. Read the text, translate it and mark the sentences as
T (true), F (false) or DS (doesn’t say)
4. Do exercise 2, p.24 Answer the questions
5. Do Exercise 3, p.24 in your exercise book. Match the words in bold in the text to their synonyms. What part of speech are these words? Remember these pairs of words.
HOMEWORK:
Exercise 4, p24 Fill in the gaps with the words making collocations (заповни пропуски словами , утворюючи словосполучення ),in writing form.
Exercise 5, p.24. Complete the sentences. Use the words in the correct form.
Do it in writing form.
 Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото  на мою електронну пошту


Дистанційне навчання  на 27.04.2020
Monday, the twenty – seventh   of April.
Theme: Progress Check
               Grammar
1. Review the rule  p44  ( Повтори правило)
 Do exercise  6,p.55
 Choose the correct item ( Вибери правильний варіант)
2.Present Simple
 a) Review the rule  p.46

   b) Do  exercise 7,p.55
    Write the third –person singular ( 3 особа однини)
с) Do exercise 8,p.55  in your exercise books
 Put the words in the right order (   розташуйте слова в правильному   порядку)
Homework:
    Do exercise 9, p .55 Look at the example: I love reading books.
   Grammar in Focus p 55 write the sentences into your copy-books.
Фото виконаного домашнього завдання надсилати на мою електронну пошту:  s.viktoria.collegium@gmail.com

Дистанційне навчання  на 23.04.2020
Friday, the twenty –fourth of April
Theme: Progress Check
            Vocabulary
1. Family members
a)Review  the words
 b)Do exercise 1,p.55
Complete the sentences
Подивись на родинне дерево та відгадай членів  родини.)
2. Parts of the body
 Do exercise  2 ,p.55
Choose the odd word out ( Обери зайве слово)
3.Appearance
a) Watch the  video and  review  the words
b) Do exercise  3,p. 55 
Write the words ( Відгадай  і запиши слово )
Homework
1.Do exercise  4 ,p.55
(Вибери правильне дієслово та постав у відповідну форму)

2.Do exercise  5,p.  55

Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото  на мою електронну пошту


Дистанційне навчання  на 22.04.2020
Wednesday, the twenty-second of April.
Theme: Our skeleton
1.    Hello students, how are you? Hope you are great.
Watch a video and sing along.

2. Read the text "Our skeleton" again, mark sentences True/False (правда/неправда) in exercise 2, p. 54
 3. Exercise 3, p. 54 Replace the words in bold with the words from the list. Add any necessary words to make correct sentences.  (Заміни слова, що виділені жирним шрифтом  словами із списку (у вправі 3). Додай будь-яке слово, якщо це потрібно, щоб вийшло правильне речення.)
  For example, (Наприклад):
The skull
     It protects our brain. (Ми замінили слово "It" на слово "skull"  і додали артикль "the")


HOMEWORK: Do exercise 4, p. 54 What do these numbers refer to? Make up sentences with these numbers about our skeleton. Use the information from the text. (До чого відносяться ці числа? Склади речення з цими числами про наш скелет. Використовуй інформацію із текста.)

Дистанційне навчання  на 21.04.2020


Tuesday, the twenty-first of April.
Theme: Our skeleton
1.Hello students, how are you? Hope you are great.
Watch a video and sing along.
2.Today we are going to learn about  our skeleton (скелет). Are you afraid of (боятися) skeletons? Watch a video, sing and dance.
3.Now listen to the recording (запис) and answer the questions. Write only numbers. ( Напиши лише числa.)

1) How many bones are there in our skeleton? _______________

2) How many bones are there in our fingers? ________________

4. Listen to the recording again (знову), read and translate the text "Our skeleton."

HOMEWORK:
Write down the words from CHECK THESE WORDS box on p.54 into your vocabularies.


Дистанційне навчання  на 16.04.2020
Thursday, the sixteenth of April.
Theme: Describing people
Exercise 6 a), page 53. Study the table. Вивчи таблицю.
Exercise 6b), page 53. Put the words in the correct order. Постав речення в правильному порядку.
Page 53 Read the rubric Useful Language - Прочитайте план створення листа та додаткові речення, питання, фрази які допоможуть тобі в написанні електронного листа.
Exercise 7, page 53. Answer the questions about your best friend. (Дай відповіді на запитання про свого найкращого друга.)
Exercise- Read the email example (прочитай електронний лист зразок про найкращого друга).
Hi! Sasha,
Hope you are ok. I'd like to tell you about my best friend, Angelina.
She is 11 years old. She has got long black hair. She is short and slim with brown eyes. She is a very hardworking and friendly girl. At weekends, she enjoys watching TV and playing  tennis.
Bye for now,
Sasha
HOMEWORK: Exercise 8a, page 53. Read the rubric. (Прочитай рубрику) Exercise 8 b, page 53 –Use your answers in Ex.7, p.53 to complete your email. Follow the plan. (Напиши електронного листа про твого найкращого друга, використай свої відповіді з вправи 7. Слідуй плану).
Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото  на мою електронну пошту
Дистанційне навчання  на 15.04.2020
Wednesday, the fifteenth of April.
Theme: People and activities
Writing
Exercise 1a, p. 52 Read the rubric and answer the questions (прочитай рубрику та дай відповіді на запитання)
Exercise 1b, p. 52 What information should you include in your email? Tick the boxes. Яку інформацію ти  повинен включити в своєму електроному листі? Прочитай та постав позначку.
Exercise 2a, p. 52 Read the email and complete the missing words. Прочитай листа та встав пропущені слова.
Exercise 2b, p. 52 What information from Ex.1b has it got? Яку інформацію з вправи 1 b лист включає?
Exercise 2c, p. 52. Match the paragraphs to the headings. Зєднай параграфи з заголовками.
Exercise 4, p. 52. Read the theory box, find and underline examples of also, too ,or  in the model email. Прочитай теорію і знайди приклади also,too,or в зразку електроного листа.
Also вживається в стверджувальних реченнях в позиції між підметом і присудком або між допоміжним і основним дієсловами. Наприклад: He has a regular job, but he also works in the evenings. We have also been invited to the party. 
Too вживається в стверджувальних реченнях і знаходиться в кінцевій позиції в реченні. Наприклад: She plays the piano, and sings, too.
Or вживається для представлення іншої ідеї, людини, речі та інше. Наприклад: On Sundays they go for a walk or sometimes they go to the cinema.
HOMEWORK: Exercise 5, p. 52 Rewrite the sentences using the linkers in brackets.

 Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних вправ Exercise 2a)c), Exercise 5,p.52 на мою електронну пошту

Дистанційне навчання  на 14.04.2020

Tuesday, the fourteenth of April.
Theme: Describing people

Exercise 1, page 51
Read the dialogue.
Exercise 2,  page 51 Complete the dialogue with the sentences. Now listen and check. https://drive.google.com/open?id=1aEUMdsxsLFQWVsIG_o9jfOUkdDjYC6MP
Exercise 4,  page 51 Make up a dialogue using the phrases and write it down into your copy-books( складіть діалог з виразами та запишіть у зошит)
HOMEWORK:

Look at the picture 

Exercise 5b, page 51 Use the example and write 6 short dialogues into your copy-books
Exercise 6, page 51 Complete the sentences

Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних вправ на мою електронну пошту

Дистанційне навчання  на 13.04.2020
Monday, the thirteenth of April.
Theme: People and activities
Exercise 3, page 50 Read and match the people to the activity (прочитай та зєднай)
Exercise 4, page 50 follow the link, listen and match (прослухай та зєднай)

Follow the link and play a game (пограй у гру)
HOMEWORK: Follow the link and play a game
Exercise 5, p 50 Listen and tick (послухай і поміть звук, який ти чуєш)

Для отримання оцінки за виконану роботу, пришліть фото виконанних вправ на мою електронну пошту

Дистанційне навчання  на 09.04.2020
Thursday, the ninth of April.
Listening Skills

Join the lesson in Zoom at 13 p.m.

II.              Do the exercise  https://www.liveworksheets.com/cz23181np

III.            Ex.1a),p.50 – Read the rubric, underline the key words, then look at the pictures. What does each show?

IV.            Ex.1b), p.50 Do the listening task https://drive.google.com/open?id=1ROGIb-YQkP6pUkbdvmRP1lZxlOnwXEp5

V.              Ex.2),p.50 –Read the rubric, then read the sentences and underline the key words. Do the task https://drive.google.com/open?id=1p6BHo419qE9BVRY8kzb-OtGH2CJ4pqpt

Homework: Do the task, Make a screenshot of your result and send on my e-mail(Виконайте завдання, зробіть скріншот Вашого результату та відрпавте на електронну почту) https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-forms-pronouns
https://agendaweb.org/verbs/present-simple/index.html


Дистанційне навчання  на 08.04.2020

Wednesday, the eighth of April.                        
Theme – Helping Hands.

I.                Review the words https://quizlet.com/500764514/helping-hand-flash-cards/

II.              Do the task https://quizlet.com/500764514/learn

III.            Do the test https://quizlet.com/500764514/test

IV.            Review the collocations https://quizlet.com/500766531/match

V.              Do the test https://quizlet.com/500766531/test

VI.            Exercise 9, p.49 – Listen to Susan talking about her daily routine and mark the sentences as True or False https://drive.google.com/open?id=1uZNpaq6QrRxBpV2__PxpRIRxQ4cFxpN6


Homework: 1) Write a short summary about Barnardo’s Children’s Centres in your copybooks (4 sentences). 2) Exercise 9, p.49 
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

Дистанційне навчання  на 07.04.2020
Tuesday, the seventh of April.
Theme:   Helping hands 


1.Exercise 5, p.49 Make up collocations (пари слів, які часто  вживаються разом)
 Do it in your books.
3. Exercise 6, p.49  Complete the sentences. 
4. Answer the questions in writing.
1.What is the text about?
2.What is the name of charity organization that helps children?
3.In what country does this organization work?
4. What volunteers do they need?

HOMEWORK: 
learn the words from CHECK THESE WORDS box, p 48 by heart
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

Дистанційне навчання  на 06.04.2020
Monday, the sixth of April.
Theme: My Day.  Helping hands.

1.    Introduction of new words (from the frame with words to the text) p. 48
To give a helping handto help sb. in need -допомагати нужденним
Volunteer(v)to give your time freely робити щось безкоштовно
Charity (n) an organization that helps people in need організація, яка допомагає нужденним людям
Truth (n)reality; not a lie –правда, дійсність
Daily life (phr)things you do during a day повсякденне життя
Cheap (adj) - not expensiveдешевий
Share (V)- to use sth with othersвикористовувати щось разом з кимось
Toy (n)a playthingіграшка
Playroom (n)a room for children to play –ігрова кімната
Safely (adv)not dangerouslyбезпечно
Study room (phr.)- a room where people can study or do their homeworkкабінет
Supervise (v)to look after and watch overнаглядати за кимось
Make a difference (phr.)to have a positive effect on мати позитивний вплив, змінити щось
Sign up (v)to join- приєднатися, записатися

Write down these words into your vocabularies
Work with the text “Barnardo’s. Giving Children a Helping Hand”
Exercise 1,p.48 Listen and  find out (перейди за посиланням, прослухай, потім прочитай текст) 
https://drive.google.com/open?id=1z3Qfivzv0qjNgv21b4whq3NUSUcjIFLN
Exercise 2a), p.48 Translate the text and find the sentences (1-6) which contain  negative words.
HOMEWORK: Practise reading of the text; learn the new words, do Exercise 2b), p.48  in your exercise-books.

Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

 Дистанційне навчання  на 26.03.2020

Thursday, the twenty –sixth of March
1.Review the words (adverbs of frequency)
 b) Do the test
2.   Do exercise 9, p.47
      Fill in the gaps
3.  Do exercise 10, p.47
Put the words in the correct order. (in your exercise books)
4.Learn the rules (Вивчіть правило)
 a)


   
b) watch the video
5.Do exercise  11,p.47
 Read the sentences and answer the questions

Homework : Exercise  12(b),p.47 ( in your exercise  books)  

Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

 Дистанційне навчання  на 25.03.2020
Wednesday, the twenty –fifth of March.
Theme: Present Simple
1.Vocabulary Revision
  Daily Routine vocabulary
Watch, listen and repeat
 2.Do the exercise
Look at the words in the list and write them under the correct picture.
3. Grammar: Present Simple
a)    Do exercise 6, p. 47
Read the text and fill in the gaps with the words in the correct form
(вживайте дієслова у правильній формі.)
b)     Exercise 7, p. 47
Answer the questions based   on the text
4. Adverbs of frequency
    Read the sentences. Say the adverbs in your language.
Попрацюйте з картками. Вивчить нові слова.
Homework: Fill in the  gaps with   adverbs of frequency.
(Напишіть про себе використовуючи прислівники частоти)
1.    I …get up at  7.00    2.  I….eat breakfast.    3. I….walk to school.
4.I……play football  in the afternoon. 5.I …..watch TV in the evening.

6.I…… go to bed  after  11.00.
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com


 Дистанційне навчання  на 24.03.2020
Tuesday, the twenty-fourth of March.
Topic: Present Simple
Study the spelling rules
Play the game and practise  grammar  https://learningapps.org/2943549

Exercise 2, page 46 Put the words into Present Simple
Exercise 3, page 46 Put the words into present simple (write down the sentences into your copy- books)
Exercise 4 ,page 46 Study the table (ще раз поглянь на правила утворення речень в Present Simple)

HOMEWORK: Exercise 5, page 46 (in writing) 
Додатковий матеріал
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com


 Дистанційне навчання  на 23.03.2020
Monday, the twenty-third of March. 
Topic: Daily routine/ free time
Exercise 6a, page 45(Student’s book)
Complete the phrases (доповніть вирази)
Сheck yourself (перевірте себе)

Exercise 6b, page 45 Make sentences about your routine on weekdays.( write down the sentences into your copy- books)
Look at the table and remember the rules of using Present Simple
Do the test and check your grammar
Homework:
Learn the phrases from Ex.6, p 45
Describe your friend’s daily routine (in writing) according to the example:
Ted gets up at 7 o’clock. He cleans his teeth and has breakfast. …
 Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com




 Дистанційне навчання  на 19.03.2020
Thursday,  the nineteenth of March. 
Theme: People. Appearance. (Students book)
Exercise 3, p.44 Look at the picture and try to remember all the parts of our body. Write the words into your vocabularies. Try to practise them with your mother or father pointing to various parts of the body.

Exercise 4, p.45 Find the person according to the description:
 Larry, Fiona, Steve, Ann, Bob

Description of the  people
Names
1.He’s young and fat. He’s got a beard and a moustache
2.He’s tall and slim. He’s got short dark hair
3.She’s young, short and thin with long brown hair.
4. She’s young and slim with long hair.
5.He’s old and plump with short grey hair and  glasses


Exercise 5, p.45   b) Describe 2 people shown in Ex.5 using the patterns from Ex.4, p.45 in your exercise books.
HOMETASK:

Ex. 3, p.44 Learn the words; Ex. 8, p.45 Write about your friend. Use photos if you have them.
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

 Дистанційне навчання  на 18.03.2020
Hi, students. These are the tasks for your individual work.
Wednesday, the eighteenth of March. 
Theme: People.Family members  (Students book)
Exercise 1,p.44 a) Look at the family tree and the pairs of words
Granddad – grandma      дідусь - бабуся
Dadmum           батько-мама
Husbandwife     чоловік - дружина
Brother – sister      брат - сестра
Uncle – aunt          дядько - тітка
Sondaughter      син – дочка
Nephewniece     племінник - племінниця
Cousincousin    двоюрідний брат - двоюрідна сестра
Father-in-law – mother –in-law          вітчим – мачуха

b) Choose the correct word and underline it..
1.Mary is Alex’s sister/wife
2.Alex is Anna and Sue’s uncle/dad.
3.Helen is Anna and Sue’s mum/grandma.
4.Lara is Bob and Helen’s sister/daughter.
5.Molly is Anna’s niece/cousin.
6.Ned is Alex’s nephew/uncle.
7.Mary is Molly’s aunt/niece.
8.Helen is Mary’s mother in law/mum.
9.Bob is Anna’s grandpa/uncle.
10.Lara is Alex’s sister/daughter.

Learn the rule how we show possession p.44 (in the frame.)

Exercise2,p.44  b) Make up 5 questions and give answers to them using the example of Ex.2a) p.44. and
HOMETASK:

Write down the new words from Ex.1, p.44 into your vocabularies and learn them.  Make up your family tree and be ready to speak about your relatives.
Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

Дистанційне навчання за 17.03.2020
Tuesday, the 17th of March.
Theme: People. Students book.
 Exercise 4, page43. Read the text again and complete the sentences.
Exercise 5, page 43. Complete the sentences. Use: have, break, get up, take, spending, playing.
Exercise 6, page 43. Match the words in bold in the text with their synonyms:
Normally, excellent, quick, carries on, not rich, living, valuable, informal name.
for e.g.: normally-usually

Grammar: Present Simple – Review the table. Complete the sentences with a verb from the box. Do this in your copy –books.

Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com

Дистанційне навчання за 16.03.2020

Monday the 16th of March. Theme: People. Students book.
 Exercise 1 page42.Do you know the man in the pictures? What is he famous for? 
Exercise 2 page 42. Which of these sentences are true about him? Read the sentences and guess which of the sentences are true about Lionel Messi.
Exercise 2.1 page 42 New words. Look and write down new words in your vocabularies. (Nickname – прізвисько. Flea- блоха. Get up- вставати. Breakfast – сніданок. Take a shower- приймати душ. Football training - футбольна тренеровка. Continue – продовжувати. Lunch break - обідня перерва. Field – поле. Score goal- забивати голи. Magic feet - чарівні ноги. Work – працювти. Charity – благодійність. Poor- бідний. Family - родина. Important – важливий. Spend time –витрачати. Alive – живий. Country- краЇна.
Exercise 3 page 42. Read the text and match the headings (A - D) to the paragraphs (1 - 3) one heading is extra.
 Grammar - Present simple. Review the table.
Grammar. Present Simple. Put the verbs in brackets into the present simple (affirmative form). Do this exercise in your copy –books.
I (to do) morning exercises.2. He (to work) at a factory.3. She (to sleep) after dinner.4. We (to work) part-time.5. They (to drink) tea every day.6. Mike (to be) a student.7. Helen (to have) a car.8. You (to be) a good friend.9. You (to be) good friends.10. It (to be) difficult to remember everything.
Video (Present simple) 
                                                                                                                                                                               
Video (Present Simple song)



Homework: Put the verbs in brackets into the present simple. Do this exercise in your copy –books.

1. My working day (to begin) at six o'clock.2. I (to get) up, (to switch) on the TV and (to brush) my teeth.3. It (to take) me about twenty minutes.4. I (to have) breakfast at seven o’clock.5. I (to leave) home at half past seven.6. I (to take) a bus to the institute.7. It usually (to take) me about fifteen minutes to get there.8. Classes (to begin) at eight.9. We usually (to have) four classes a day.10. I (to have) lunch at about 2 o’clock.

 Для отримання оцінки пришліть фото  виконаних письмових вправ  на мою електронну пошту: s.viktoria.collegium@gmail.com


Комментариев нет:

Отправить комментарий